Kia Sportage zdobyła jedno z najcenniejszych wyróżnień w branży motoryzacyjnej – nagrodę Złotej Kierownicy 2016. W tym roku o zwycięstwo walczyło aż 36 modeli w 6 kategoriach. Dzięki głosom oddanym przez czytelników tygodnika „Auto Świat”, który jest organizatorem polskiej edycji plebiscytu, Kia Sportage znalazła się na najwyższym miejscu na podium i została samochodem roku w kategorii „Kompaktowe SUVy”.
Ta wyjątkowa nagroda to dowód na to, że nowa Kia Sportage jest godnym następcą modelu poprzedniej generacji. Ogromną popularność auta potwierdza także fakt, że jego sprzedaż stanowi aż jedną trzecią europejskiej sprzedaży wszystkich modeli Kia w bieżącym roku. Na rynku polskim Sportage, zarówno poprzedniej jak i obecnej generacji, jest bestsellerem koreańskiej marki.
Uznanie dla Sportage stale rośnie. Auto regularnie zdobywa uznanie zarówno specjalistów branżowych jak i kierowców, co potwierdzają liczne nagrody i wyróżnienia przyznawane mu na całym świecie. Jednym z nich jest pierwsze miejsce w ankiecie J.D. Power Vehicle Dependability Study. Wartym podkreślenia jest także fakt, że koreański SUV wykazał brak usterek eksploatacyjnych w teście długodystansowym (100.000 km) przeprowadzonym przez miesięcznik Auto Motor und Sport oraz „Auto Świat”. Teraz może się poszczycić kolejną nagrodą, tym razem otrzymaną w Polsce.
Uroczystość, podczas której ogłoszone zostały wyniki 8. polskiej edycji plebiscytu „Złota Kierownica” odbyła się, 18 listopada w Warszawie podczas oficjalnej gali otwierającej Warsaw MotoShow 2016.
Statuetkę „Złotej Kierownicy” odebrał dyrektor zarządzający Kia Motors Polska, Wojciech Szyszko. Podziękował on czytelnikom „Auto Świata” i miłośnikom marki za oddane głosy oraz dodał, że to intensywne działania firmy na rzecz poprawy jakości, bezpieczeństwa oraz atrakcyjności oferowanych modeli sprawiają, że Kia na dobre zagościła w świadomości klientów.
O nagrodzie
Złota kierownica to jeden z najbardziej prestiżowych europejskich plebiscytów w branży motoryzacyjnej. Jego historia sięga 1976 roku. Przyznawane są w nim wyróżnienia dla najlepszych modeli, wprowadzanych na rynek w danym roku, które znalazły uznanie w oczach czytelników oraz profesjonalnego jury składającego się m.in. z ekspertów motoryzacyjnych. W Polsce plebiscyt organizowany jest przez tygodnik Auto Świat od 2009 roku.